sobota 26. července 2014

Kolo, bike&bicycle

Má nová vášeň :) vždy když se mi zadaří udat dítko na celý den, vyrazím sama škapat. Dnes to byl můj třetí výlet, 72 km za 4hodiny. Jezdím sama a užívám si, že nemusím za jízdy nonstop vše komentovat :) s holčičkou jezdíme taky hodně, ale co si budeme povídat...
1. Sama můžu jet na strekkingovém kole a tolik se nenadřu plus trek má rohy a klipsny (poznámka-sedačku mám na horském s mega hrubým vzorkem)
2. Netáhnu 15 kg zátěž
3. Nemusím řešit cizí čůrání, žízeň a "dolůůů" výkřiky
4. Když vjedu do díry, tak to bolí jen mě


První výlet byl s cílem Kokořín (70km). Druhý do Benátek nad Jizerou (60km). Dnes Mšeno :) vždy si vymyslím okruh po malých silnicích, ale jelikož jako správná žena tak trochu nejsem kámoš s mapou, tak ignoruji vrstevnice a kopce si nechávám jako překvápko :D a že se někdy zadaří. Obce Vysoká a Hostín mě budou asi strašit i ve snech ;)

Další věc, kterou ignoruji, je počasí. Vedro nevedro, hlídání se musí využít a proto vyperu, uklidím a v 10 jedu. Na to největší vedro 10-14 hod. A světe div se, až na žízeň, což u cvičení neznám, to dávám úplně v pohodě a i skoro bez potu ;)

Jediné negativum na kolování je to, že mám opálené tílko a kraťasy :) Jinak mi to neuvěřitelně rozšiřuje i obzory, což s oblibou píšu na facebook do "hned.po.návratu" statusů.

Kdo nečetl, přidávám je sem:

1.výlet
Den bez cácorky?  KOLO KOLO KOLO!
Čas: 8:30-13:30, cíl: Kokořín, vzdálenost: 70km
Poznatky:
přítel má na kole lepší brzdy a sedlo
- vítr fouká proti (vždycky)
- kopce nahoru jsou delší než ty dolu
- když jedu dolu, fouká proti (vždycky)
- obec Vysoká leží ku*va.fu*king vysoko
- technika mě vypeče (vždycky)
Dobrá zpráva: nebolí mě svaly
Špatná zpráva: bolí mě dlaně, za krkem, záda, zadek a taky to poblíž 

Suma sumárum - pocit, že jsem to ZVLÁDLA (a přežila-děkuji ohleduplným řidičům) je k NE-ZA-PLA-CE-NÍ...




2.výlet
Den bez cácorky - KOLO
Dnes trasa o cca 10 km kratší a o trochu méně členitá, ALE výletu předcházel hodinový trénink s kamarádem ( Tripple Tabata Back to Basics  + biceps + záda) a NAVÍC pocitová teplota mi přijde dnes o cca 10 st vyšší než minule, takže myslím, že se můžu pochválit - 60 km, 3h 20min.

Moje poznatky?
- kopce nahoru jsou vždycky na slunci a bez stínu
- pokud padnou šraňky, není poblíž stín
- když šlápnete do rozteklého asfaltu, tak se noha přilepí ke šlapce
- někdy když foukne je větší vedro než když nefoukalo
- nejlepší doping - špendlíky u cesty
- nejhorší "ledová káva" - Benátky nad Jizerou, náměstí
- hláška dne "Pohledy mají jen na zámku. Ale nemají nikdy známky a teď zrovna mají zavřeno."

Nějaké tipy kam bych mohla vyrazit za týden? 50 - 70 km okruh 


3.výlet
Den bez cácorky - opět KOLO 
Cíl: Mšeno a zpět (okruh), vzdálenost: 72 km, celkový čas: 4 hodiny

Opět pár poznatků:
- při sklízení obilí se práší
- při sklízení obilí se práší a vítr nese prach vždycky vaším směrem
- vysypané obilí klouže
- vysypaná sláma klouže víc než obilí
- rozježděná jablka/švestky/špendlíky kloužou taky
- dopravní značení u silnic připomíná komiks pro dospělé - všude samý kozy



- zásek dne - když si vyberete "malou silnici", aby tam nebyl provoz a v reálu po ní vede objížďka, grrrr
- propadák dne - to, že je někde rozhledna neznamená, že tam pořídíte pohled 
- můj kiks dne - zapomenout, že do Kropáčovy Vrutice vede snad 200 let stará dlážděná silnice byl pro mou prdel velký trest.... (a to jsme tamtudy jeli s drahoušem na moto stokrát)

Závěr - 70 km na jeden zátah je prozatím můj strop (teda hlavně pro můj zadek a jeho okolí).



Takže trochu šidím cvičení, protože dnes opravdu cvičit nebudu a včera jsme testovaly s cácorkou výbavu (nové šortky, rukavice, batoh) a daly jsme ráno 12 km a odpo 18 km, tak taky nebylo nic. Zítra bude asi rest a přes týden si naplánuji další "kolosobotu", která snad bude za týden, uvidíme ;)

A nezapomínejte na své bezpečí - blikačka a reflexní prvky jsou povinnost!! ;)



2 komentáře:

  1. Ahoj,
    momentálně si sháním nějaké lepší kolo a taky chci začít s pořádnými výlety, ten tvůj musel být fakt super:) jak na častou cyklistiku reagují nohy a stehna? zmohutní?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deni žádné mohutnění nepozoruji, jezdím jednou týdně 60-70km, jinak max třeba 3x 10-20km s malou (má 15kg) a nic se neděje. Hlavně mě z kola ani přední strana stehen nijak nebolí. Spíš zadek a hlavně mě bolí "okolí zadku" ze sedla,jinak bych ujela třeba 100 km nebýt toho diskomfortu ;)

      Vymazat