pátek 21. června 2013

Nouzová celozrnná snídaně

Určitě se každému občas stane, že si nestihne dojít koupit pečivo a ráno pak zvažuje, zda si dát opět ovesnou kaši a nebo jogurt s musli :) i mě se to stává, ale když mám chuť na slanou snídani, tak si prostě poradím. A udělám si rychlou slanou placku z celozrnné mouky místo pečiva.

Ingredience

  • 1 vejce
  • 15 g celozrnné mouky (já dávám třeba celozrnnou žitnou)
  • 20 g ovesných vloček
  • trocha mléka - cílem je konzistence tak nějak jako na palačinky, trochu hustší
  • špetka soli
  • já dávám otruby, někdy i klíčky
  • náplň - šunka, eidam, cottage
Příprava je jasná - kromě náplně vše smícháme, dáme na pánev mázlou olejem a opečeme. Já jsem si zvykla dát náplň na placku když se ještě dodělává na pánvi, nechám to celé prohřát, pak ohnu a šoupnu na talíř. Doporučuji konzumovat teplé.



Kalorické hodnoty bez náplně 
(je to přibližně, bude se to trochu lišit podle toho, kolik dáte mléka, uvedené údaje jsou se 100 ml mléka)
  • energie: 1000kJ
  • bílkoviny: 14 g
  • sacharidy: 26 g
  • tuky: 10 g
Já jsem žrout a snažím se mít snídaně cíleně kolem 2000kJ, abych neměla brzy hlad, takže dnes jsem měla placku s 2 plátky šunky, rajčata a krajíc chleba s pomazánkovým máslem.

Pěkný den ;)

5 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. já si to dělám i když není nouze, protože to super zasytí, vím na 100% že je to z celozrnné mouky a i živiny to obsahuje celkem pěkně vyváženě :)

      Vymazat
  2. Tak to vypadá opravdu dopře. Něco takového už jsem taky dlouho neměla. Já bych to brala jako specialitku spíše než jako nouzovku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u mě je to vždycky vlna..vlna placek, vlna kaší, vlna pečiva :)

      Vymazat