neděle 24. listopadu 2013

Filé s paprikou a bulgurem

Rychlé, chutné, zdravé a dietní = dokonalé jídlo!



  • 1 porce (100 g) filé Nowaco nebo jiné bez přidané vody
  • 1 malá cibule
  • 1 červená paprika
  • 40 g (v suchém stavu) bulguru
  • sůl, olej, oregáno
Bulgur jsem zkusila udělat jinak než klasicky vařením - propláchla jsem, zalila horkou vodou a dala do deky bobtnat na půl hodiny, aby byl lehce "na skus". Zeleninu jsem pokrájela, orestovala, přidala zmrzlé filé, okořenila lehce kořením na ryby, nechala povolit, pak jsem přihodila bulgur, zamíchala, nalila jsem tam i zbytek vody z bulguru, rozmačkala file a pod pokličkou nechala dusit. Pak jsem sundala pokličku, promíchala a nechala vyvařit zbylou vodu.

Hodnoty? Hvězdné :)
Energie cca 1200kJ, bílkoviny 23 g, sacharidy 34 g a tuky 6-7g podle toho kolik dáte oleje.

Jelikož jídlo má celkem nízkou energetickou hodnotu, je jak stvořené pro oběd, kdy si chceme dát dezertík :) já jsem si jako tečku dala 3 plátky cibulové bagety :D není to tradiční sladká tečka, ale měla jsem na ní chuť...

EDIT:
....a ani to není drahé: Filé stojí cca 50 kč balení 3 porcí, jedna porce tedy 17 kč , paprika cca 8 kč, cibule cca 2 kč, bulgur 50 kč/500g, takže porce stojí 4 kč!! Suma sumárum můj oběd vyšel na krásných 30 kč...

1 komentář: