středa 11. prosince 2013

Vánoce se blíží aneb mé tipy jak na to

Vánoce se blíží (už je to tak!) a s nimi i spousta nástrah. Myslíte, že je nutné si cukroví odpírat? NE! Jen to chce zapojit trochu rozum a i trochu vůle. 

Pečení nemusí být "zdravé"
Žádné cukroví není dietní ani zdravé. Pak by to nebylo cukroví. Samozřejmě se dají upéct různé odlehčené varianty, cukrovinky z mrkve nebo vloček, ale myslím, že jednou za rok není nic špatného mlsat to klasické cukroví. Já osobně peču rádoby zdravé cukroví, ale to pouze z toho důvodu, že mě to baví a že se pak na celozrnnou mouku a med můžu vymlouvat, když cukroví není přesně takové, jaké by mělo být :D Vždyť "z té celozrnné mouky to hold chutná jinak, no" :D

Kdy a kolik
Cukroví si klidně dopřejte, ale mělo by být zahrnuto ve vašem jídelníčku "oficiálně" a ne nenápadně po jednom kousku cestou kolem talíře. Dejte si ho k snídani ke kávě. Nandejte si na menší talířek, dejte si k tomu klidně ještě bílý jogurt a dopřejte si ho. Pokuste se ale v případě, že jíte cukroví omezit tuky v ostatním jídle. Jak víte, spousta těst je převážně z másla a tuky=nejvíc kalorií.

Jak neuzobávat při pečení
Pečte najedení a sytí. Uvařte si k tomu kávu s mlékem, dejte si do ní klidně trochu cukru, ať mlsáte a neláká vás to. Dejte si vnitřní výzvu, že zpracujete při vykrajování VŠECHNO těsto. Zkuste i z malinké placičky ještě něco vykrojit. A pokud zbudou rantlíky z těsta, dejte je péct a jako vzorek ochutnejte tyto kousky.

Ostatní nástrahy
Asi největší nástrahou vánoc je to, že lidé mají tendenci vás hostit a stále vám něco nabízet. Vánoce jsou doba návštěv a setkávání a samozřejmě není potřeba každé pohoštění odmítat. Pokud ale víte, že vás čeká návštěva u babičky, kde se odmítnutí netoleruje, vynechejte předtím oběd. Pokud je to návštěva typu "bufet", kde bude stůl se spoustou dobrot, naopak se doma pořádně najezte a na návštěvě si nechejte jako první udělat kávu nebo čaj. Zaměstnáte ruce a pusu popíjením a nebudete mít tolik potřebu stále sahat do talíře.

Co si hlídat ve svém jídle
Vánoční pochutiny=cukry a tuky. Takže naším úkolem bude si hlídat příjem bílkovin. Pokud snídáte cukroví a odpoledne jedete k "bufetové" hostitelce, dejte si k obědu pořádnou porci netučného masa s trochou přílohy. Svačte místo jogurtů netučný tvaroh. Vynechejte po dobu svátků omáčky a nepodmazávejte si pod šunku máslo, margarín a ani to žervé. Náš dojem, že jsme toho ani moc nesezobali většinou trochu zkresluje. Na přibrání 0,5 kg tuků je potřeba přijmout navíc 13000kJ, což je například 76 vanilkových rohlíčků.-říká chytrý časopis Dieta. 76 rohlíčků nebo celkově cukroví není zas tak nespotřebovatelné množství.

Takže přidejte přes vánoční čas na procházkách, pokud to jde, navštivte poblíž bydlící příbuzné pěšky a ono to dobře dopadne ;)

4 komentáře:

  1. Bezva tipy! :))
    Já teda zdravé cukroví zkoušela letos jen jedno, at o celozrnné perníčky. Ale stejně mám pocit, že stály za prd. :D
    S tím uzobáváním se mi to nepodařilo, ani když jsem byla najezená. :D Pro mě je jednoznačně nejlepší řešení to, že to prostě nechám na mamce, ať to upeče ona. :D
    Co se týče obědů u babiček, těm se ani letos nevyhnu, každopádně vzhledem k tomu, jak jsem si zvykla na zcela jinou lehkou stravu, tak těch omáče, knedlíků a dalších dobrot nespořádám tolik, sním pár soust a jsem plná. Takže v tomto směru až tolik hřešit nebudu. :D Navíc mě to vždycky parádně prožene, takže zas strávím své chvilky na záchodě. :D
    Užij si Vánoce, Jani!!! :* A mohla by ses klidně pochlubit i s cukrovím, které jsi letos pekla/budeš péct. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ok, až budu mít zpětnou vazbu, tak se podělím. Zatím mám 3 druhy upečené a asi ještě něco spáchám, ale jsem klidná když mám aspoň něco hotovo. S malou je to děs, zásadně mě nenechá v klidu když to potřebuju a prudí když mám ruce od těsta :D

      Vymazat
  2. Prosím napiš zase nějaký článek o cácorce :)

    OdpovědětVymazat