středa 4. června 2014

"Jsem Xměsíců po porodu a nejsem spokojená!" aneb dejte tělu čas!

Dnes mě jedna věta nejmenované maminky přivedla na myšlenku, že jsem dlouho nenapsala článeček o mateřství a cvičení. O tom, jak jsem já cvičila při těhotenství jsem už psala. Hodně maminek cvičit nemůže/nechce a po porodu se jim nelíbí jejich tělo a chtějí začít. Internet se hemží zázračnými proměnami, kdy 2 měsíce po porodu na té a té ženě není nic poznat.....budiž jí to přáno ;) Ale holky, nebuďte zbrklé ;)

Těhotenství trvá 9 měsíců. Žena po tuto dobu kyne, roste jí břicho, mění se kostra (roztahuje hrudník, o pánvi ani nemluvě), mohou přijít otoky a strie. Pak následuje porod a velice náročná doba kojení, šestinedělí a následně nespaní a stres. MŮJ NÁZOR je, že zatěžovat tělo a mysl ještě snahou co nejdřív zhubnout za každou cenu je blbost. Ano, hýbejte se. Ano, jezte zdravě a nepřejídejte se. Ano, cvičte na pánevní dno a choďte, choďte, choďte, choďte a choďte. Ale sakra nechtějte po tělu zázraky. Spíte na prd, jíte v poklusu, musíte se naučit myslet hlavně na dítě plus ještě na milion věcí. Já jsem například cvičební maniak :) A stejně jsem si řekla STRIKTNĚ, že nebudu cvičit do věku 6 měsíců své holčičky, protože jsem věděla, že začnu zhurta a nechtěla jsem riskovat, že mi na ní nezbudou síly a nebo že přijdu o mléko.

asi 2 týdny před porodem

Moje rada, kterou se snažím cpát všem, je aby opravdu počkaly a nechaly tělo trochu se samo srovnat. Příroda ví co a jak a když jí dáte prostor, tak si poradí. Snažte se co nejvíc chodit. Svižně, s kočárkem, dlouho. Já chodila denně 10-20 km. Jezte kvalitní potraviny, snažte se nestresovat kravinami a nešiďte se. Nejedete už samy na sebe. A hlavně každá blbá nálada nastartuje prudu u dítěte, protože to z vás prostě vycítí. Zpruzená matka=zpruzené dítě=ještě zpruzenější matka atd atd ;)

Pokud uběhla dostatečná doba a chcete cvičit, fakt doporučuju profláknutou Jillian Michaels a její 30 Day Shred. Kombinuje silový trénink a kardio, je tam trochu břicha ale ne moc abyste si ublížily (bacha na rozestup břišního svalstva) a postupně a pozvolna vám vrátí kondičku a sílu v základních cvicích (kliky, dřepy, výpady). Opravdu si dejte poctivě 10 dní 1.level, 10 dní 2.level a 10 dní 3.level a pak se uvidí co dál.



rok po porodu

Tak nějak současný stav :)


Mateřství je krásné, ale hold vyžaduje přece jen trochu oběti a tělo není stroj. Takže se soustřeďte na mimčo, na sebe a pak nechtějte všechno teď hned. Však se dočkáte ;)

1 komentář: