pátek 10. července 2015

Změna je život aneb zpět k silovému tréninku

Nastal čas zas udělat nějakou změnu. Tělo je mrcha a nemá stereotyp rádo. A jelikož běh není pro mou tělesnou schránku zrovna TOP aktivita co se tvarování týká, rozhodla jsem se po roce běhání opět trochu víc zaměřit na silový trénink. Důvodů je ale více.

1.běhání je nenažraný. Žere čas a mě žere i svaly. Co si budeme nalhávat, běhání je časově náročné. Za 30 minut běhu svalům nedám takový impuls ke tvarování jako za stejný čas posilování a o HIITu ani nemluvě. No a jelikož se blíží můj nástup do práce a s tím i úbytek volného času, chce to si začít na cvičení po večerech zvykat ;-) plus bych ráda zpět to co jsem si vyběhala, děkuji (biceps a delťáky především!)

2.běhání je závislejší na počasí než posilování. Ve slejváku neběhám. Ve vedru taky ne. Obojí se dá ale doma ignorovat a posilovat.

3.já osobně prostě během opticky tloustnu a navíc z běhání mám hlad. ;-)

Běh ale nezavrhuji! To rozhodně ne. Pořád zůstává mým hlavním sportem. Ale prostě už těch 50-60 km týdně prostě nedávám. Momentálně se pohybuji okolo 30 km, max 40 km, čímž klesne měsíční součet z 240 na půlku. No a co? :) Co je nad 100 km měsíčně beru jako prima výkon. Pokud stovku doladím posilováním 2x týdně a nějaký tím kolem tak budu spokojená.

Mým snem a cílem je momentálně zařadit s nástupem do práce do režimu i posilovnu a odcvičit si pár lekcí i s někým, kdo tomu rozumí. Nechat si zkouknout případné disbalance způsobené 3 lety s dítětem (nošení cácorky převážně na levé straně těla zanechalo jistě následky) a tyto nerovnosti napravit. Uvidíme, jak časový harmonogram dovolí.

Dnes jsem si odcvičila první čistě silový trénink podle jakéhosi rozpisu na tréninky 3x týdně, který chci zkusit do nástupu do práce doma praktikovat.

Překvapilo mě, že trénink mi zabral bez zahřátí a protažení 40 minut. Počet sérií je vyšší než jsem zvyklá, ale mám doma malé váhy, takže se to dá. Trénink je původně sestaven do posilovny, takže jsem malinko modifikovala (leg press doma nemám a ani předkopávání doma nenahradím, takže u nohou trochu alchymie se cviky), ale i tak cítím díky nezvyklému systému únavu svalů. Když už doma posiluji, tak dělám většinou superserie dvou cviků proti sobě a jen 3x10, takže najednou odjet jeden cvik v počtu 5x12 bylo opravdu náročné.

No nic, konec kecání, pocity si povíme za 3 týdny ;-)
Dnes tedy nohy, ramena a břicho:
  • weighted squats 5x12 
  • death lift 5x12 
  • lunges 5x12/12
  • shoulder front raises alt. 4x12/12 
  • shoulder press 4x10
  • russian twist 6x10 
  • straight leg raises 5x10 
  • crunches 6x10

Žádné komentáře:

Okomentovat