pondělí 21. října 2013

Ochutnala jsem - amarantové vločky a sladovit

Ráda zkouším nové věci a u semínek, vloček a podobných "kravinek" to platí dvojnásob. Jak to jde nasypat do jogurtu a nebo z toho udělat kaše, je to pro mě neodolatelné lákadlo.

Amarantové vločky

Nově jsem tedy k vločkám ovesným, žitným, rýžovým, jáhlovým, pohankovým a k otrubám přidala vločky amarantové (a navíc BIO).

Cena za 250 g balení byla 33 kč, kupováno zde, a použila jsem je do kaše - 20 g ovesných jemných s klíčky, 20 g jáhlových, 20 g nových amarantových plus oslazeno 10 g sladovitu, což je taky novinka v mé spíži.

Co nám o amarantu říká chytrý internet? Počtěte si zde podrobněji a nebo se spokojte s informací, že se jedná o veleprospěšnou pseudoobilovinu s vysokým obsahem bílkovin, které se velice podobají těm živočišným. Navíc jako bonus - neobsahuje lepek ;) Využití je široké - sladká jídla, slaná jídla, kaše, zahušťování polévek. Využívat se dají i listy rostliny - jako špenát. A česky se tato původně jihoamerická rostlina nazývá laskavec ;)

Sladovit

Co se týče sladovitu, tak jsem si pořídila sypký, ale sehnat se dá i v tekuté podobě.

zdrojzdroj
Koupila jsem 150 g balení za cca 55 kč zde. A co to je sladovit? Jedná se o sladový výtažek z naklíčeného ječmene bez jakýchkoli přidaných látek. Nejvíc se využívá při pečení a obecně ke slazení je velice oblíben v makrobiotické kuchyni, protože se jedná o čistě přírodní produkt.

Žádné komentáře:

Okomentovat