středa 18. února 2015

Když motivace demotivuje aneb správný překlad životních osudů

Média jsou plná příběhů. Zrovna včera jsem četla jeden, který se týkal přímo někoho, koho osobně znám. Šlo o maminku 5 dětí, z toho jedno jsou 6 měsíců stará dvojčátka, která "navzdory" dětem běhá a sportí a je strašně pozitivní a vše zvládá a navíc je milá, příjemná a kočka. A je jí nad 40. Článek jsem poslala kamarádce, která mi jako první reakci napsala "A já nadávám, že nestíhám :( ". Zamrzelo mě to. Zamrzelo mě, že jen kvůli tomu, že si špatně článek vyložila, tak z něj vlastně měla negativní pocity.

Na světě se VŽDYCKY najde někdo, kdo to měl těžší než vy a byl statečnější/ cílevědomější/ pracovitější/ rychlejší/ šikovnější/ ****ější . Ve všech oblastech. Ve sportu, ve vědě, v cestě za vzděláním, v kariéře, v lásce, v rodinném a ostatním životě.... Jsem horší člověk, protože nadávám na svůj život ačkoli sousedka je na tom 10x hůř a nestěžuje si? Nejsem. Ovšem platí to i naopak. Měla bych být vlastně spokojená s tím co mám, protože jiní jsou na tom hůř? Nic není černobílé. Nejsem ani méně vděčná osudu ani větší sobec a ani nenažranec. Prostě každý máme své hranice a limity. Každému nám "stačí" a "nestačí" něco jiného. Každý máme pod svou kapotou jiné množství "koní" ve smyslu vnitřní síly, která nás žene za cílem.

Běhám a nejsem se svým časem spokojená. Najde se 10, 20, 50, 100, 1000 a víc lidí, kteří by za můj čas dali nevím co. Jak s tímto naložit? Říct si "Dali by za to nevím co, proč nejsem spokojená?" a nebo "No ale jiných 10, 20, 50, 100, 1000 a víc lidí běhá lépe, jsem šnek."? Odpověď neexistuje. Každopádně se opět vracím k tomu, co říkám často "Snaž se  být nejlepší verzí sebe sama" a "Vydej ze sebe SVÉ maximum" nebo taky "Dělej vše nejlépe jak TY můžeš".

Je fajn mít vzor. Je fajn se snažit zlepšovat. Je fajn mít cíl a jít si za ním. Ale snažte se taky pochválit a ocenit sami sebe za to, že si za tím či oním jdete.

A až shlédne další motivační video, kde kdosi bez ruky/nohy maká/běhá/hraje na housle a kdesi cosi, tak si řekněte "Pane jo, je to borec" a jděte překonávat své vlastní hranice s vědomím, že to uděláte nejlíp jak umíte!

Žádné komentáře:

Okomentovat