sobota 30. března 2013

Pečení podle blogu Zdravá máma

Opět jsem se odvážně vydala do kuchyně a inspirována blogem Zdravá máma jsem se rozhodla zkusit upéct Velikonoční ptáčky z celozrnné mouky. Samozřejmě trochu pozměněné ;) V první řadě jsem rovnou zavrhla tvarování ptáčků a vybrala jsem si poloviční tvar - uzel :) Pak jsem udělala trochu změnu v receptu a to v mouce. Dala jsem 50g špaldové celozrnné, asi 300g celozrnné žitné a zbytek hladké bílé. Tušila jsem, že žitná není to pravé a tušila jsem správně. Pak jsem se vrhla na kvásek - poprvé v životě jsem rozdrobila droždí. Po 15 minutách přišel boj. Zpracujte "nelepivé hladké těsto" byl pro mě fakt oříšek. Těsto lepilo a po 15 minutách hnětení jsem to vzdala. Však to nějak dopadne. A dopadlo. Vykynulo a uzly z něj šly dělat krásně! Pekla jsem trochu déle než 20 minut a málem jsem je připálila, ale výsledek není vůbec marný. Jen opět trochu bez chuti - jsem opatrná při solení a slazení, ale to se dá dohnat marmeládou nebo medem.

Takže pěkné velikonoce!!!

2 komentáře:

  1. na blog určo mrknu :)
    krásné Velikonoce!

    OdpovědětVymazat
  2. Chválím za kreativitu i odvahu vyzkoušet poprvé kvásek. Těsto z celozrnné mouky je opravdu těžké na hnětení, sama jsem z toho měla jeden puchýř. Ale všem doma chutnalo, příště místo ptáčků budu dělat pletýnky, suky .. Krásné Velikonoce!

    OdpovědětVymazat