pondělí 25. března 2013

Pohyb a "pohyb"

Určitě jste se setkali v různých časopisech s články typu "Při péči o domácnost se dá hubnout" a podobně. I já jsem několik takových článků četla a nedá mi to se k nim a jim podobným nevyjádřit. Zrovna jsem totiž narazila na článek jednoho nejmenovaného serveru pro ženy, který popisoval 20 zaručených způsobů jak zhubnout včetně přesného počtu kJ spálených za hodinu té které činnosti a tento seznam obsahoval i mytí oken, žehlení a tak podobně.

Milé dámy, nevěřte těmto článkům. ANO je dobré se hýbat, ANO je dobré být aktivní. Ale probůh, jak může kdosi píšící článek vědět, jak se např. při žehlení chová zrovna vaše tělo?? Já vím, že tyto články jsou psané především pro populaci běžnou, problematiky neznalou a ta čísla mají být jen jakýmsi vodítkem a trochu lákadlem, aby se dotyční měli čeho chytit, ale spalování má svá pravidla.

  • záleží na složení těla - poměr svalů, tuků, vody
  • záleží na celkové hmotnosti
  • záleží na trénovanosti
  • záleží na tempu
Ten poslední bod je asi nejdůležitější při spalování při úklidu a podobně. Pokud budete 2 hodiny poklízet byt, budete si u toho prozpěvovat a poslouchat oblíbenou hudbu, tak opravdu nezhubnete. Několikrát jsem uklízela se sporttesterem (ok, tak jsem trochu magor, no) a dostat se na nějakou ucházející tepovku je třeba při mytí koupelny docela oříšek :) luxování, drhnutí podlahy, chození do schodů a ze schodů s koši prádla a podobně, to už je jiná, ale utírání prachu opravdu není sport.

POZOR - rozhodně to beru z pohledu mladé ženy kolem 30 let, která chce "nějak vypadat do plavek"! Pokud se jedná o ženy kolem 50-60 let, které se snaží ze všech sil aspoň trochu zhubnout, tak i úklid je pohyb i když ne pořádný. Jen to chce pustit si nějakou disko hudbu a dát tomu trochu tempo ;)

Takže milé mladé maminky po porodu, studentky SŠ a VŠ, milé maminky konečně trochu odrostlých dětí, pojďme se hýbat POŘÁDNĚ a cíleně, protože žehlení a mytí oken nám linii opravdu nevykouzlí ;)

Příště vám povím proč mám ráda chůzi a nesnáším běh ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat