sobota 20. července 2013

Bochánky nepěkné ale o to chutnější :D

Opět mi to nedalo a pekla jsem. Opět jsem neměla všechny ingredience. Opět mi těsto nevykynulo a opět se to v troubě posr..kakalo, ale dobré to je, tak co??!! :-)

Inspirace ZDE u Kriss, ovšem bez vanilkového aroma a bez muškátového oříšku :D

Takže na 4 bochánky budeme potřebovat:
  • 200 g celozrnné mouky
  • 50 g hladké mouky
  • 50 g cukru
  • 30 g másla
  • 1 žloutek
  • 1/2 balení droždá
  • 120 ml mléka (vlažného)
Droždí, cukr a trochu mléka si smícháme a necháme vzejít kvásek. Vzejít...co to je, vzejít? Těžko říct. Já jsem to smíchala a po chvíli vmíchala, zda to bylo vzešlé nevím :D Každopádně pak si smícháme vše ostatní - mouku celozrnnou, mouku hladkou, cukr, máslo, žloutek a postupně mléko, pokusíme se stvořit těsto (u mě věc naprosto nemožná) a pak dáme na 30 minut kynout. Až (pokud!) je vykynuto, tak zpracujeme 4 bochánky (u mě patvary) a dáme na pečící papír. Počítáme s tím, že nabudou na velikosti (zvlášť pokud nevykynulo těsto). Potřeme bílkem, posypeme mákem a pečeme na 180-200°C cca 20-30 minut. Respektujeme zkušenosti s vlastní troubou (grr, tuhle větu nesnáším - nemám zkušenosti s vlastní troubou!)


No hezké to moc není, popraskaly, každej je jinej a navíc se mi vylil bílek i mezi ně, ale co! Jsou to moje celozrnné snídaňové bochánky.

Dnes jsem jeden posnídala s máslem a marmeládou a jsou mňam!

Pro počtářské maniaky - celkem 6200kJ, B 45g, S 170g, T 35g

4 komentáře:

  1. Bezvadnej recept, zrovna sbírám recepty na různé housky, protože ty z obchodu jsou blee. Ukládám, díky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mrkni hlavně ke Kriss na odkaz na původní recept, ten můj už je trochu zprzněný :-P

      Vymazat