pondělí 22. července 2013

Zase peču - (částečně) celozrnné bagely

Ani docházející zásoby celozrnné mouky mě neodradily od pečení a zkouším další recept. Tentokrát celozrnné bagely, které jsem obšlehla od Markétky zde a od Kriss zde. Původní recept je ZDE. Ovšem nebyla bych to já, abych něco nezkusila změnit :D bez toho by to nebyl adrenalin. Takže....

Původní ingredience
3 hrnky celozrnné mouky a 1 hrnek hladké mouky - já dala 1 hrnek clz pšeničné, 1 hrnek clz žitné, 1 hrnek obyč hrubé a 1 hrnek obyč hladké
1 a 1/3 hrnku vlažné vody
půl balíčku čerstvých kvasnic nebo půl balíčku sušeného droždí
2 lžíce cukru
lžíce soli
vajíčko s lžící soli a lžící vody na potření


A jak mi to šlo? No opět parodie na pečení, fakt...tentokrát těsto vykynulo (aby ne, když bylo na balkoně, kde hřeje slunce), ovšem vytvořit z něj pak válečky a následně bagely, to už byl nadlidský úkol. Oddělila jsem kousek, zašourala rukama, že udělám váleček a kouzlo! Váleček zmizel :D Všechno těsto se mi pěkně rovnoměrně nalepilo na obě ruce...uf. Nakonec jsem na to přišla a poslední 3 z cca 12 kusů už šly docela dobře. Někdo by řekl, že příště to už půjde lépe, ale já tomu moc nevěřím. Jsem prostě na takovéhle činnosti dřevo.





Každopádně bagely jsem stvořila a můžu se tím pyšnit :D Sice se nepovedly a jsou placaté, ale nevadí, mě chutnají ;)

2 komentáře:

  1. Náhodou vypadají pěkně :-) A chuť je důležitější!

    Mamou-stylove.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se líbí a hlavní je, že tobě chutnají! :)

    OdpovědětVymazat